stat

Płażyński: buspas na Spacerowej i kładka nad obwodnicą

Dodatkowy, trzeci pas ruchu wzdłuż ul. Spacerowej miałby być przeznaczony wyłącznie dla autobusów.
Dodatkowy, trzeci pas ruchu wzdłuż ul. Spacerowej miałby być przeznaczony wyłącznie dla autobusów. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Buspas wzdłuż ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska oraz droga rowerowa wraz z kładką nad obwodnicą. To propozycje Kacpra Płażyńskiego na poprawę komunikacji między Osową a Oliwą i Dolnym Tarasem, które przedstawił podczas czwartkowej konferencji.



Czy wzdłuż ul. Spacerowej potrzebny jest buspas?

tak, powinien powstać jak najszybciej

45%

tak, ale wraz z nowymi pasami ruchu dla aut

27%

nie, potrzebna jest rozbudowa ulicy bez buspasów

24%

nie, obecna sytuacja komunikacyjna nie wymaga zmian

4%
Kandydat na prezydenta Gdańska, Kacper Płażyński, proponuje budowę dodatkowego, trzeciego pasa ruchu wzdłuż ul. Spacerowej. Jak przekonuje, jego realizacja możliwa jest w oparciu o szerokie pobocze ulicy, a poruszać się nim mają wyłącznie pojazdy komunikacji miejskiej.

13 minut, a nie godzinę



- Obecnie mnóstwo ludzi stoi w korkach, nawet jeżeli zdecydują się skorzystać z komunikacji miejskiej. Chcemy promować transportu publiczny jako efektywny, ekologiczny i bezpieczny i stąd pomysł na trzeci pas ruchu o zmiennym kierunku jazdy - mówi Kacper Płażyński, kandydat PiS na prezydenta Gdańska - Liczę na to, że dzięki takiemu rozwiązaniu wielu kierowców przesiadłoby się z samochodu właśnie na autobus, w ten sposób odciążając ulicę Spacerową oraz ulicę Opata Jacka Rybińkiego.
W ten sposób autobusy w godzinach szczytu miałyby jechać 13 minut, a nie godzinę.

Buspas rano do Oliwy, po południu do Osowej



Zmienny kierunek jazdy, w oparciu o odpowiednie oznakowanie, będzie pozwalał na korzystanie z bupsasów przez pojazdy komunikacji miejskiej w szczycie porannym w stronę Oliwy, zaś w popołudniowym w stronę obwodnicy oraz Osowej.

Warto dodać, że identyczny pomysł na buspasy proponował niedawno również sztab Jarosława Wałęsy, który rozwiązanie to chciał połączyć z utworzeniem ekspresowych linii autobusowych - w tym jednej linii z Osowej do kompleksu biurowców w Oliwie.

Od lewej: Andrzej Sotkowski (kandydat na wiceprezydenta ds. polityki przestrzennej) oraz Kacper Płażyński podczas czwartkowej konferencji.
Od lewej: Andrzej Sotkowski (kandydat na wiceprezydenta ds. polityki przestrzennej) oraz Kacper Płażyński podczas czwartkowej konferencji. mat. prasowe

Kładka nad obwodnicą i droga rowerowa do Pasa Nadmorskiego



Płażyński ponadto postuluje powrót do pomysłu budowy kładki nad obwodnicą na wysokości centrum handlowego Osowa zobacz na mapie Gdańska. Obecnie pokonanie "ekspresówki" w tej części miasta oznacza potrzebę skorzystania z węzła drogowego, gdzie nie ma nawet chodnika.

Budowa kładki zwiększyć ma nie tylko bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ale być elementem nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Spacerowej do rejonu siedziby Leśnictwa Renuszewo zobacz na mapie Gdańska, gdzie obecnie urywa się infrastruktura dla rowerzystów.

- Chcemy, by istniała możliwość pokonania rowerem trasy od Osowej przez ul. Spacerową aż do Pasa Nadmorskiego - podkreśla Płażyński - Po wjeździe do Oliwy trasa rowerowa przebiegałaby poprzez nowy tunel pod torami przy dworcu kolejowym, bądź przy ul. Piastowskiej zobacz na mapie Gdańska, a następnie przechodziłaby poprzez pasy rowerowe w ul. Krzywoustego zobacz na mapie Gdańskatunel pod ul. Chłopską zobacz na mapie Gdańska, do którego zostałyby dobudowane pochylnie.
Czytaj więcej: Kandydaci w wyborach o polityce rowerowej

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (333)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.